Atribuții:
- Fundamentează și elaborează Programul anual al achizițiilor publice pe baza necesităților și priorităților comunicate de celelalte compartimente de specialitate, program pe care îl supune aprobării Consiliului Local Berzovia;
- Realizează punerea în corespondență cu sistemul de grupare și codificare utilizat în Vocabularul comun al achizițiilor publice (CPV) a produselor, serviciilor și lucrărilor ce fac obiectul contractelor de achiziție publică;
- Întocmește notele justificative și le supune aprobării primarului comunei Berzovia în cazul aplicării unei proceduri care constituie excepție de la regula de atribuire, respectiv în cazul dialogului competitiv, negocierii și cererii de oferte, pe baza referatelor de necesitate și a notei de calcul privind valoarea estimată, elaborate și transmise de către fiecare compartiment de specialitate;
- Înștiințează Ministerul Economiei și Finanțelor asupra procedurii care urmează a fi derulată, conform prevederilor legale în vigoare;
- Redactează și înaintează anunțurile de intenție, de participare și de atribuire, în conformitate cu prevederile legale, spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), Monitorul Oficial al României – partea VI-a „Achiziții publice” și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, după caz;
- Elaborează calendarul procedurii de atribuire, necesar pentru planificarea procesului de achiziții publice, evitarea suprapunerilor și întârzierilor și monitorizarea internă a procesului de achiziții, ținând seama de termenele legale prevăzute pentru publicarea anunțurilor, depunerea candidaturilor/ofertei, durata previzionată pentru examinarea și evaluarea candidaturilor/ofertei, precum și de orice alte termene care pot influența procedura;
- Elaborează și/sau coordonează elaborarea documentației de atribuire/selectare/preselecție în colaborare cu compartimentele interesate de produse, servicii sau lucrări și răspunde pentru legalitatea procedurilor;
- Pune la dispoziția oricărui operator economic, care solicită, documentația de atribuire/selectare/preselecție;
- Răspunde în mod clar, complet și fără ambiguități la solicitările de clarificări, răspunsurile însoțite de întrebările aferente fiind transmise tuturor operatorilor economici care au obținut documentația de atribuire;
- Participă în comisiile de evaluare a ofertelor;
- Informează ofertanții cu privire la rezultatele procedurii de achiziție;
- Împreună cu compartimentul juridic, redactează contractele de achiziție publică potrivit fiecărei proceduri urmate și urmărește avizarea, semnarea și comunicarea acestora;
- Elaborează, împreună cu compartimentul juridic, și transmite la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor punctul de vedere al autorității contractante în cazul existenței unei contestații;
- Duce la îndeplinire măsurile impuse autorității contractante de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor;
- Întocmește și păstrează dosarul de achiziție publică, care cuprinde toate activitățile desfășurate în cadrul procedurii de atribuire, respectiv toate documentele necesare pentru derularea acesteia;
- Pune la dispoziția oricărei autorități publice interesate, spre consultare, dosarul de achiziție publică, dacă acest lucru este solicitat, cu condiția ca nicio informație să nu fie dezvăluită dacă dezvăluirea ar fi contrară legii;
- Elaborează studii de fundamentare și oportunitate a deciziei de concesionare, în orice situație în care se intenționează atribuirea unui contract de concesiune de lucrări publice sau de servicii;
- Justifică necesitatea și oportunitatea concesiunii și demonstrează că proiectul este realizabil, răspunde cerințelor și politicilor autorității publice, că au fost luate în considerare diverse alternative de realizare a proiectului și că acesta beneficiază de susținere financiară, menționând contribuția autorității contractante;
- Facilitează accesul la documente, rapoarte, baze de date, măsurători și, în general, la orice informație disponibilă care ar putea servi la elaborarea studiului de fundamentare a deciziei de concesionare;
- Facilitează contactele consultantului cu alte autorități publice și/sau cu persoane de drept privat în domeniul de referință;
- Analizează fiecare raport intermediar și raportul final, formulează observații și propuneri de modificare, asumându-și răspunderea pentru legalitatea acestora;
- Avizează îndeplinirea de către consultant a activităților desfășurate în fiecare fază;
- Elaborează un raport de avizare a finalizării studiului de fundamentare a deciziei de concesionare și îl prezintă conducătorului autorității contractante, în vederea aprobării;
- Propune aprobarea studiilor de fundamentare și/sau de oportunitate din domeniul de competență, în condițiile legii;
- Propune desemnarea unui colectiv de coordonare și supervizare pentru atribuirea fiecărui contract de concesiune de lucrări publice sau de concesiune de servicii;
- Propune stabilirea criteriilor și a documentației de atribuire a contractului de concesiune a lucrărilor publice și a serviciilor în anunțul de participare;
- Transmite spre publicare anunțurile de participare către operatorul SEAP sau pentru publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, redactate într-o limbă oficială a Uniunii Europene;
- Participă, împreună cu membrii comisiei, la deschiderea ofertelor și a altor documente care însoțesc oferta, verifică îndeplinirea criteriilor de calificare de către ofertanți/candidați, realizează selecția/preselecția candidaților, dialogul cu operatorii economici (în cazul aplicării procedurii de dialog competitiv) și negocierile cu operatorii economici (în cazul aplicării procedurilor de negociere);
- Verifică propunerile tehnice și financiare prezentate de ofertanți, din punct de vedere al modului în care acestea corespund cerințelor minime din caietul de sarcini sau din documentația descriptivă, în vederea stabilirii ofertelor admisibile și a celei câștigătoare;
- Elaborează, în colaborare cu compartimentul contencios juridic, propuneri de anulare a procedurii de atribuire și raportul procedurii de atribuire, potrivit legii;
- Transmite spre publicare în SEAP informații referitoare la identitatea ofertantului câștigător, la serviciile sau lucrările publice care fac obiectul contractului de concesiune, la redevența pe care o va primi autoritatea contractantă sau, după caz, la contribuția financiară care urmează să fie plătită de autoritatea contractantă;
- Întocmește raportul anual privind contractele atribuite în anul anterior și îl transmite către Agenția Națională de Reglementare și Monitorizare a Achizițiilor Publice (ANRMAP);
- Răspunde de păstrarea documentelor cu care lucrează și de predarea lor la arhiva primăriei, în luna februarie a anului următor.











