COMPARTIMENT SECRETARIAT ȘI RELAȚII CU PUBLICUL
Atribuții:
- Prezintă corespondența zilnic primarului sau viceprimarului, după caz, pentru repartizarea acesteia;
- Efectuează lucrări de secretariat tehnic, respectiv întocmirea procesului-verbal al ședințelor Consiliului Local;
- Ia măsurile necesare publicării în presă a dispozițiilor de convocare a Consiliului Local în ședințe ordinare și extraordinare, în termenele prevăzute de lege;
- Asigură consemnarea dezbaterilor din cadrul ședințelor Consiliului Local, precum și a altor ședințe dispuse de conducerea instituției;
- Asigură transmiterea, potrivit legii, a adreselor de convocare pentru consilieri și a invitațiilor pentru ședințele Consiliului Local;
- Sprijină întocmirea materialelor supuse dezbaterii Consiliului Local;
- Efectuează lucrări de secretariat tehnic necesare bunei organizări a ședințelor Consiliului Local, precum și a altor ședințe dispuse de conducerea instituției;
- Repartizează spre soluționare petițiile primite de la cetățeni, urmărește respectarea termenului, a procedurii și a modului de soluționare a acestora, și întocmește răspunsurile către petiționari sau soluționează în nume propriu scrisorile repartizate, potrivit O.G. nr. 27/2002, cu modificările și completările ulterioare;
- Transmite petițiile greșit îndreptate, în termen de 5 zile de la înregistrare, autorităților sau instituțiilor publice care au atribuții în rezolvarea problemelor sesizate, înștiințând totodată petiționarul despre acest fapt;
- Clasează petițiile anonime sau pe cele în care nu sunt trecute datele de identificare ale petiționarului, potrivit O.G. nr. 27/2002, dar le verifică atunci când în cauză este implicat aparatul de specialitate sau instituțiile și serviciile aflate sub autoritatea Consiliului Local;
- Întocmește, semestrial, informări cu privire la petițiile înregistrate și modul de soluționare a acestora;
- Asigură, săptămânal, primirea cetățenilor în audiență și ține la zi „Registrul de audiențe”, în care consemnează problemele ridicate de cetățeni, urmărind soluționarea acestora de către persoanele sau instituțiile desemnate prin rezoluție;
- Asigură convocarea consilierilor, a invitaților și a reprezentanților mass-media la ședințele Consiliului Local, precum și la alte evenimente dispuse de președinte;
- Expediază corespondența și o înmânează, sub semnătură, compartimentelor, după ce aceasta a fost înregistrată și repartizată de către organele de conducere;
- Verifică, la expediere, îndeplinirea cerințelor de formă la redactarea actelor, prevăzute de dispozițiile legale și de reglementările interne (antetul, adresa, nr. telefon, fax, semnăturile autorizate, inițialele persoanei care a redactat, dactilografiat și numărul de exemplare);
- Efectuează lucrările de secretariat tehnic pentru comisiile de specialitate, în vederea obținerii avizelor necesare introducerii unui proiect de hotărâre pe ordinea de zi a ședințelor Consiliului Local;
- Asigură rezolvarea solicitărilor privind informațiile de interes public și organizarea și funcționarea punctului de informare – documentare;
- Primește solicitările privind informațiile de interes public și comunică răspunsul în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001;
- Ține evidența răspunsurilor și a chitanțelor remise de solicitanți privind plata costurilor de copiere a materialelor solicitate;
- Preia de la structurile competente din cadrul autorităților și instituțiilor publice lista actualizată cuprinzând informațiile de interes public exceptate de la accesul liber, potrivit legii;
- Asigură organizarea și funcționarea punctului de informare;
- Asigură publicarea buletinului informativ al Consiliului Local, care va cuprinde informațiile de interes public comunicate din oficiu, prevăzute la art. 5 din Legea nr. 544/2001;
- Asigură disponibilitatea, în format scris (afișier, broșuri, electronic), a informațiilor comunicate din oficiu, prevăzute la art. 5 din Legea nr. 544/2001;
- Organizează, în cadrul punctului de informare – documentare al instituției, accesul publicului la informațiile furnizate din oficiu;
- Întocmește anual un raport privind accesul la informațiile de interes public, care va cuprinde elementele prevăzute la art. 27 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001;
- Răspunde de păstrarea documentelor cu care lucrează și de predarea lor la arhiva primăriei, în luna februarie a anului următor.











