Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

COMPARTIMENT SECRETARIAT ȘI RELAȚII CU PUBLICUL

Atribuții:

  1. Prezintă corespondența zilnic primarului sau viceprimarului, după caz, pentru repartizarea acesteia;
  2. Efectuează lucrări de secretariat tehnic, respectiv întocmirea procesului-verbal al ședințelor Consiliului Local;
  3. Ia măsurile necesare publicării în presă a dispozițiilor de convocare a Consiliului Local în ședințe ordinare și extraordinare, în termenele prevăzute de lege;
  4. Asigură consemnarea dezbaterilor din cadrul ședințelor Consiliului Local, precum și a altor ședințe dispuse de conducerea instituției;
  5. Asigură transmiterea, potrivit legii, a adreselor de convocare pentru consilieri și a invitațiilor pentru ședințele Consiliului Local;
  6. Sprijină întocmirea materialelor supuse dezbaterii Consiliului Local;
  7. Efectuează lucrări de secretariat tehnic necesare bunei organizări a ședințelor Consiliului Local, precum și a altor ședințe dispuse de conducerea instituției;
  8. Repartizează spre soluționare petițiile primite de la cetățeni, urmărește respectarea termenului, a procedurii și a modului de soluționare a acestora, și întocmește răspunsurile către petiționari sau soluționează în nume propriu scrisorile repartizate, potrivit O.G. nr. 27/2002, cu modificările și completările ulterioare;
  9. Transmite petițiile greșit îndreptate, în termen de 5 zile de la înregistrare, autorităților sau instituțiilor publice care au atribuții în rezolvarea problemelor sesizate, înștiințând totodată petiționarul despre acest fapt;
  10. Clasează petițiile anonime sau pe cele în care nu sunt trecute datele de identificare ale petiționarului, potrivit O.G. nr. 27/2002, dar le verifică atunci când în cauză este implicat aparatul de specialitate sau instituțiile și serviciile aflate sub autoritatea Consiliului Local;
  11. Întocmește, semestrial, informări cu privire la petițiile înregistrate și modul de soluționare a acestora;
  12. Asigură, săptămânal, primirea cetățenilor în audiență și ține la zi „Registrul de audiențe”, în care consemnează problemele ridicate de cetățeni, urmărind soluționarea acestora de către persoanele sau instituțiile desemnate prin rezoluție;
  13. Asigură convocarea consilierilor, a invitaților și a reprezentanților mass-media la ședințele Consiliului Local, precum și la alte evenimente dispuse de președinte;
  14. Expediază corespondența și o înmânează, sub semnătură, compartimentelor, după ce aceasta a fost înregistrată și repartizată de către organele de conducere;
  15. Verifică, la expediere, îndeplinirea cerințelor de formă la redactarea actelor, prevăzute de dispozițiile legale și de reglementările interne (antetul, adresa, nr. telefon, fax, semnăturile autorizate, inițialele persoanei care a redactat, dactilografiat și numărul de exemplare);
  16. Efectuează lucrările de secretariat tehnic pentru comisiile de specialitate, în vederea obținerii avizelor necesare introducerii unui proiect de hotărâre pe ordinea de zi a ședințelor Consiliului Local;
  17. Asigură rezolvarea solicitărilor privind informațiile de interes public și organizarea și funcționarea punctului de informare – documentare;
  18. Primește solicitările privind informațiile de interes public și comunică răspunsul în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001;
  19. Ține evidența răspunsurilor și a chitanțelor remise de solicitanți privind plata costurilor de copiere a materialelor solicitate;
  20. Preia de la structurile competente din cadrul autorităților și instituțiilor publice lista actualizată cuprinzând informațiile de interes public exceptate de la accesul liber, potrivit legii;
  21. Asigură organizarea și funcționarea punctului de informare;
  22. Asigură publicarea buletinului informativ al Consiliului Local, care va cuprinde informațiile de interes public comunicate din oficiu, prevăzute la art. 5 din Legea nr. 544/2001;
  23. Asigură disponibilitatea, în format scris (afișier, broșuri, electronic), a informațiilor comunicate din oficiu, prevăzute la art. 5 din Legea nr. 544/2001;
  24. Organizează, în cadrul punctului de informare – documentare al instituției, accesul publicului la informațiile furnizate din oficiu;
  25. Întocmește anual un raport privind accesul la informațiile de interes public, care va cuprinde elementele prevăzute la art. 27 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001;
  26. Răspunde de păstrarea documentelor cu care lucrează și de predarea lor la arhiva primăriei, în luna februarie a anului următor.

Ultima actualizare: 08:36 | 28.10.2025

Meniu
Formular Sesizare

    Alege pe hartă:

    Dați clic pe locația dorită pe hartă pentru a o selecta.
    După ce ați ales locația, un marcaj albastru va apărea pentru a indica poziția selectată.

    ResponsiveVoice used under Non-Commercial License

    Funcția de selectare și ascultare a textului de pe site permite utilizatorilor să evidențieze orice fragment de text și să-l asculte în format audio. Tot ce trebuie să faceți este să selectați textul pe care doriți să îl auziți și să apăsați pe butonul "Ascultă textul" care va apărea automat pe ecran atunci când un text este selectat.

    Sari la conținut
    Website primăria Berzovia județul Caras-Severin
    Politica de confidențialitate

    Site-ul nostru utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a respecta cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate